Taal op niveau met e-coaching menu

Blended training

Combinatie van 2 workshops en online coaching (blended)

Training Klantvriendelijk Chatten

2 workshops

online ondersteuning

Werk je op een Klant Contact Center en beantwoord je vragen van klanten via live chat? Dan is het belangrijk dat je helder en klantvriendelijk formuleert, in foutloos Nederlands. Chatten met een klant is per slot van rekening heel iets anders dan chatten met een vriend of vriendin. In deze training vol praktijkvoorbeelden leer je waar je op moet letten bij het zakelijk chatten.


Aanmelden

€ 495,-per deelnemer


blended
training

Algemeen

In deze training vol praktijkvoorbeelden leer je waar je op moet letten bij het zakelijk chatten. Je leert hoe je een vraag of een klacht zakelijk en vriendelijk beantwoordt, hoe je de boodschap kort houdt, hoe je de aandacht van de klant vasthoudt en hoe je het gesprek netjes afrondt. Als het nodig is, spijker je online je spelling en grammatica bij.

Hoe werkt het?

Deze training is een combinatie van 2 workshops en een online oefenomgeving. In de workshops van een dagdeel (3 uur per keer) ga je aan de slag met praktijkcases. In je eigen online leeromgeving kun je volop oefenen met spelling & grammatica en je nieuwe schrijfstijl. Je kunt er ook online vragen stellen aan de trainer.

Dit leer je

Onderwerpen zijn: het geven van informatie, het afhandelen van een klacht en het beantwoorden van vragen. In de opdrachten komen de volgende aspecten aan de orde:

  • Wie is je klant? Let op de toon en de woorden die je kiest.
  • Hoe houd je het initiatief tijdens een chatsessie?
  • Hoe hanteer je een logische volgorde (inleiding, kern, slot)?
  • Hoe maak je korte zinnen (schrijven op B1-niveau)?
  • Hoe formuleer je actief (vermijden passieve vorm)?
  • Hoe formuleer je concreet?
  • Hoe formuleer je positief (wat is wel mogelijk, in plaats van wat is niet mogelijk)?
  • Hoe vermijd je moeilijke woorden en ouderwets taalgebruik?

Aanvangsniveau

mbo/hbo

Tijdsbesteding

Aan de combinatie van de twee workshops en het online traject besteed je in totaal 14 uur.

Kosten

De training kost € 495,- all-in per deelnemer (maximaal 8 deelnemers), inclusief online ondersteuning en contact met de trainer. Braint is een onderwijsorganisatie en is vrijgesteld van btw.

Data en plaats

De workshops zijn op 15 en 29 september 2020, van 9.30 tot 12.30. Locatie: landgoed Duin en Bosch, Oude Parklaan 111, 1901 ZZ Castricum

Aanmelden


Wat is er uniek aan deze training?

  • cases uit je eigen praktijk
  • ook online contact met je trainer
  • je eigen beveiligde leeromgeving
  • vragen stellen kan in de les én online
  • oefenen op je eigen niveau
  • kleine groepen, veel individuele aandacht
  • deze training is ontwikkeld in samenwerking met teamleiders van KPN live chat
Hoe werkt zo'n cursus nou eigenlijk? bekijk de video
Braint taalvaardigheid - uitleg werkwijze

Klanten over braint

"Ik schrijf dagelijks brieven en heb elke dag profijt van wat ik geleerd heb. Ook beoordeel ik brieven van anderen, ik kan nu beter uitleggen waarom iets goed of fout is."

"Ik vond het leuk en leerzaam en goed te doen in de aangegeven tijd. Ik zal Braint ook aan anderen adviseren."

"De bruikbaarheid is zeer goed. Ik heb elke dag klantcontact en dankzij de cursus kijk ik kritischer naar mijn mails."

Wie gingen u voor?

  • Aegon
  • KPN
  • MN
  • Corporatie Academie