Taal op niveau door e-learning en coaching menu

Onze klanten / Adversitement

'Gratis 0-meting was een belangrijke trigger'

Het online marketingbureau Adversitement zocht een manier om de kennis van de Nederlandse taal van hun medewerkers te verbeteren. Voorwaarde was dat werknemers dat konden doen op een plaats en tijd die hun uitkwam. Ze kwamen uit bij Braint.

De klant

Adversitement is een fullservice advies- en technologiebureau dat online analytics tot een waardevol strategisch instrument maakt voor haar klanten. Het bedrijf heeft ongeveer 80 medewerkers verspreid over zes vestigingen in Nederland (Uden en Amsterdam), Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk en Turkije. Het hoofdkantoor is gevestigd in Uden. Innovatie is een belangrijk speerpunt voor Adversitement. HR-adviseur Caren van der Lee: "Onze organisatie ademt innovatie, onze medewerkers willen het beste uit elkaar en uit de organisatie halen."

De wens

De werknemers van Adversitement zijn allemaal hoogopgeleid, toch bleken er verbeteringen mogelijk wat betreft de kennis van de Nederlandse taal. "Door het opleidingsniveau van onze medewerkers hebben klanten een bepaalde verwachting wat betreft kwaliteit van geschreven documenten en e-mails. Die kwaliteit wilden we graag waarborgen", zegt Van der Lee. De grootste trigger om te starten met het e-learningtraject van Braint was de gratis 0-meting. "Dat verlaagde de drempel en zo konden we eenvoudig zien hoe iedereen ervoor stond." Vervolgens konden de werknemers online aan de slag met de leerstof, op een plek en tijd die hen uitkomt. "Ook dat past bij onze bedrijfscultuur en de huidige markt."

De oplossing

Dat Adversitement voor Braint zou kiezen, stond vrij snel als een paal boven water. Van der Lee: "Het aanbod is overzichtelijk en doordat er direct persoonlijk contact was, maakte Braint een betrouwbare indruk op ons, dat was doorslaggevend." In totaal volgden acht Adversitement-medewerkers de online cursus Klantgericht Schrijven. De samenwerking was prettig, laat Van der Lee weten. "Braint communiceert snel, met korte lijnen. Daarnaast waren we zeer te spreken over de laagdrempelige manier waarop de 0-meting en de cursus worden aangeboden. Zodra duidelijk was dat we met het e-learningtraject zouden starten, waren inlogcodes direct beschikbaar. Ook de inhoud van de cursus was naar wens."

De resultaten

Tijdens het traject werd er tussen Adversitement en Braint regelmatig contact gehouden, mede door middel van rapportages. "Online leren moet on top of mind blijven, om ervoor te zorgen dat na een online opdracht de flow erin blijft, dit betekent dat online aansporen niet altijd afdoende is." De resultaten waren vervolgens positief, vooral de rapportages werden door Adversitement als waardevol gezien. "Je weet precies welke medewerker al is gestart en wat de voortgang is van iedereen. Ook het certificaat dat na afloop werd uitgereikt, werd door medewerkers enthousiast ontvangen." Hoewel een aantal Adversitement-werknemers relatief eenvoudig door de 0-meting kwam, bleek de inhoud van de cursus niet zo eenvoudig als gedacht. "Iedereen heeft er echt voor moeten werken, maar de resultaten zijn er dan ook naar", zegt een tevreden Van der Lee.